CTI – telefonikoppling

Hem » Pyramid » Pyramid Moduler » CTI – telefonikoppling

Med Pyramid CTI (Computer Telephony Integration) kopplas flexibla telefonifunktioner till Pyramid. Modulen arbetar i huvudsak med Kund, Kontakt, Leverantör och Personal och använder sig då av informationen från Pyramid CRM/Säljstöd.

Med Pyramid CTI (Computer Telephony Integration) kopplas flexibla telefonifunktioner till Pyramid. Modulen arbetar i huvudsak med Kund, Kontakt, Leverantör och Personal och använder sig då av informationen från Pyramid CRM/Säljstöd.

Inkommande samtal

Vid inkommande samtal där Pyramid kan identifiera ett telefonnummer visas automatiskt en inkommandedialog med information om vem som ringt. Härifrån kan du sedan ta dig vidare till lämplig central (t.ex. kundcentral). I dialogen finns även koppling till funktioner ur Pyramids CRM/Säljstöd.

Utgående samtal

Ring upp kund/kontakt/leverantör/personal. Funktionen nås i huvudsak från Pyramids centraler och infostudior.

Förutsättningar

Modulen förutsätter att det finns en fungerande TAPI på arbetsstationen. 
Denna installeras vanligen av det företag som ansvarar för telefonväxeln.