Med Pyramid CTI (Computer Telephony Integration) kopplas flexibla telefonifunktioner till Pyramid. Modulen arbetar i huvudsak med Kund, Kontakt, Leverantör och Personal och använder sig då av informationen från Pyramid CRM/Säljstöd.
Med Pyramid CTI (Computer Telephony Integration) kopplas flexibla telefonifunktioner till Pyramid. Modulen arbetar i huvudsak med Kund, Kontakt, Leverantör och Personal och använder sig då av informationen från Pyramid CRM/Säljstöd.
Inkommande samtal
Vid inkommande samtal där Pyramid kan identifiera ett telefonnummer visas automatiskt en inkommandedialog med information om vem som ringt. Härifrån kan du sedan ta dig vidare till lämplig central (t.ex. kundcentral). I dialogen finns även koppling till funktioner ur Pyramids CRM/Säljstöd.
Utgående samtal
Ring upp kund/kontakt/leverantör/personal. Funktionen nås i huvudsak från Pyramids centraler och infostudior.
Förutsättningar
Modulen förutsätter att det finns en fungerande TAPI på arbetsstationen.
Denna installeras vanligen av det företag som ansvarar för telefonväxeln.